Stranice

Namaz, spokoj prisustva (3)

U prošloj emisiji kazalii smo da ibadet utiče na duhovnu i psihičku uravnoteženost čovjeka.

Vjera u Allaha dž.š. čovjeka čini jakim i budnim u životnim usponima i padovima. Neki ljudi ne znaju da postoji samo jedan Bog i da samo Njega treba da obožavaju? Neki pak smatraju da čovjek trudom uz pomoć vlastitog uma može riješiti mnoge probleme i samim tim misli da je razvoj dovoljan za blagostanje. Bez sumnje, čovjek je stvorenje pred kojim se otvaraju svakojaki putevi. Mi klanjamo i molimo se Stvoritelju čime priznajemo da nema drugog Boga osim Allaha dž.š. jer Allahove objave su čovjeku pokazale izlaz iz tame i neznanja ka svjetlosti i prosvjetljenosti.
Čovjek svoju težnju ka savršenstvu može ostvariti u svijetu unutrašnjeg razmišljanja. Većina ljudi se svjesno ili nesvjesno obraća Bogu srcem. Čovjek može činiti korake ka savršenstvu, a samim tim i pogrešne korake koje vode u propast. Kada čovjek smatra da je najači i najmoćniji na svijetu onda se suočava sa nemarom koji usporava njegov duhovni rast. Jasno je da, kada god društveni uvjeti i problemi čovjeka udalje od osnova savršenstva i kada on počne tražiti spas, poklon poslanstva ga može spasiti iz vrtloga grijeha i osloboditi okova materijalizma i opčinjenosti svijetom.
Časni Kur'ani Kerim u 6. i 7. ajetu sure Al Alaq kaže: "Uistinu, čovjek se uzobjesti čim se neovisnim osjeti."
Ali ukoliko se čovjek smatra ovisnim o Uzvišenom Allahu, onda uistinu Njega obožava i udaljuje se od tvrdoglavosti i neposlušnosti. S druge strane, nauka i tehnologija su sredstva koje utiču na život čovjeka. Ali čovjek koji nije povezan sa Stvoriteljem i ne poštuje vjerske i moralne propise,ne može očekivati da će naučni i tehnički razvoj riješiti njegove nedaće i probleme. Uz ibadet, čovjek shvata pravu istinu svoga postojanja. Oni koji klanjaju, su psihički i duhovno uravnoteženiji i manje skloni grijehu. Oni veličaju Allaha dž.š., a prema drugim ljudima gaje samouvjerenje i poštovanje. Islam je čovjeku podario blagostanje. Francuski psihijatar Aleksis Karl piše: "Iz dosadašnjih gorkih iskustava naučili smo da nedostatak morala i irfana među pripadnicima određenih naroda, stavara uslove za konačan propast tog naroda."
Ona društva koja su u sebi uništila potrebu za ibadetom, neće imati snage da se odupru nemoralu i nestanku. Zatim kaže: "Blagostanje ljudskog roda se ostvaruje onda kada se njegova misao i duh odgajaju zajedno."
Namaz je čvrsta i duboka veza sa bezgraničnom snagom koja nas povezuje sa Stvoriteljem. Namaz je svjetlost koja obasjava srca svih vjernika i najjasniji oblik obožavanja. Kur'ani Kerim je najviše pažnje posvetio namazu a u 102. i 103. ajetu sure An-Nisa pominje da se mora klanjati i Bogu moliti pa čak i u ratnom stanju, jer namaz u Islamu je neizbježna obaveza svakog čovjeka. U Kur'anu je za namaz upotrijebljena riječ "salat" koja na arapskom znači obavljanje namaza. Ova riječ je u Kur'anu ponavlja se 114. puta.
Allah dž.š. u mnogim ajetima svome posljednjem poslaniku Muhamedu (s.a.w.s) kazuje da klanja. U 14. ajetu kur'anske sure Ta Ha kaže: "Ja sam, uistinu, Allah, drugog Boga, osim Mene, nema; zato se samo Meni klanjaj i molitvu obavljaj-da bih ti uvijek na umu bio!"
Allah dž.š. je apslolutna moć i savršenstvo i niko Mu ravan nije. Kur'an također ukazuje na ovu tvrdnju da Allahu nisu potrebni Njegovi robovi, te da korist od ibadeta ima samo čovjek. Ibadet upotpunjava ljudski rod i njegovo kretanje ka istini.
Zaboraviti Allaha vodi ka gubljenju identiteta samog čovjeka. Klanjanje sa stvarnom željom približavanja Bogu, nasilje i neznanje pretvara u blistavu svjetlost, jer se čovjekova misao, moral i društveni odnosi razvijaju posredstvom ibadeta i namaza. Ono što klanjač učini iz zahvalanosti prema bezbrojnim nimetima Allaha , jeste jedan mali učinak i zahvalnost Svevišnjem. Allah prihvata i nagrađuje tu zahvalnost robova. Istinski klanjači su strpljivi, skromni, skrušeni i bogobojazni. Namaz je ulazak u svijet znanja i mudrosti. Na osnovu Kur'anskih ajeta, oni koji posjeduju takve osobine , imaju mjesto u dženetu gdje će im Allah podariti mnoge dobrote i blagodati.

http://bosnian.irib.ir