Stranice

Sehvi-sedzda u namazu

Da bi se poznavali propisi sehvi-sedžde nužno je nauciti ruknove namaza i njegove vadžibe jer se propisi sehvi-sedžde upravo vezuju za njih. To je jedan od osnovnih razloga zbog cega treba poznavati razliku između namaskih radnji, ruknova, vadžiba i sunneta. Sehvi-sedžda je propisana u svim namazima osim na dženazi, prilikom sedžde tilaveta i sehvi-sedžde. Sehvi-sedžda se dijeli, obzirom na njene uzroke, na cetiri vrste:

1. Kada klanjac doda neku radnju

Ako doda neku radnju koja je od namaza kao što je peti rekat, treca sedžda, drugi ruku’ i sl.

U tom slucaju klanjac ce uciniti sehvi-sedždu nakon što preda selam na obje strane, to jeste predat ce selam od namaza a zatim ce uciniti još dvije sedžde i ponovo predati selam bez ponavljanja tešehhuda.


Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je klanjao podne namaz sa pet rekata(poznato je da podne ima 4 rekata) pa su mu rekli: “Je li se namaz povecao? ”
Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je odgovorio: “A zašto? ” na šta oni dodaše, “Klanjao si pet rekata!”

Pa je ucinio dvije sedžde i predao selam.tj. sehvi-sedždu nakon namaza


2. Kada klanjac zaboravi neku namasku radnju


3) Kada klanjac posumnja u broj rekata koji je klanjao, racunat ce da je klanjao manje, jer je u to siguran pa ako sumnja da li je klanjao dva ili tri rekata uzet ce da je klanjao samo dva rekata i na kraju namaza ce uciniti sedždu prije selama.

U tom slucaju klanjac ce upotpuniti namaz prema tom preovladavajucem mišljenju i uciniti ce sehvi-sedždu poslije selama. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Kada neko od vas posumnja u namazu neka odabere ono što smatra ispravnijim (u drugoj predaji: “Neka odabere ono što je bliže istini”). Neka ucini sehvi “sedždu.” Kod Buharije još stoji: “… i neka ucini sehvi sedždu poslije selama.”

NAPOMENA:

Pri cinjenju sehvi-sedžde prije ili poslije selama nije potrebno ponovo uciti “Et-Tehijatu” nego je ispravno neposredno poslije sehvi-sedžde predati selam kao što to bilježi Buhar.