Stranice

O DRUGIM NAMAZIMA-MOLITVAMA, SUNNETIMA I VADZIBIMA


DŽUMA NAMAZ se klanja petkom u podne. Vadžib odnosno obaveza je za muškarce a za žene sunnet(jer je klanjao Poslanik a.s). Međutim, kod nas u BiH je zanemareno to i žene na idu na džummu samo muškarci. Za žene nije obaveza osim što je lijepo tako da je to vjerovatno i sa razlogom zanemareno.
Preporuceno je i da zena ponekad cuje hudbu-govor (PREDAVANJE) koji se drzi petkom od strane imamam u dzamiji ali im se ne preporučuje da ide na džumu stalno...
ULEMA, (ucenjaci )su se razisli oko misljenjea da li da zena dolazi na dzummu i poslusa hudbu???
vidi ovo ZENA I DZUMMA fetve.org.

džuma arapski. (petak) i
Od Abdullaha b. Omera i Ebu Hurejre r.a., se bilježi da su čuli Allahovog Poslanika s.a.w.s., kako sa minbera govori: "Ili će ljudi prestati sa neklanjanjem džume-namaza, ili će im Allah dž.š., srca zapečatiti, čineći ih jednim od gafila!" (Sahihu Muslim, br. 865., 2/591.)

Imam Malik rhm., bilježu u svojoj Muvetti slijedeću predaju: "Ko, neopravdano, tri put zaredom, propusti džumu-namaz, Allah dž.š., će mu srce zapečatiti!"
(Pogledaj: el-Muvetta, rivajet Jahja el-Lejsija, br. 246., 1/111.)

Muhammed b. Amr r.a., prenosi da je Allahov Poslanik s.a.w.s., rekao: "Ko neopravdano propusti tri džume – Allah će mu srce prekinuti!" (Pogledaj: Sunen el-Tirmizi, br. 500., 2/373.; Sunen Ibnu Madždžeh, br. 1125., 1/357.. Šejh Albani rhm., ga smatra hasenom sahihom)

TERAVIJA NAMAZ se klanja za vrijeme mjeseca Ramazana iza akšama namaza,, kad nastupi jacija.... Teravija je sunnet i ima osam rekata plus tri vitra jednako je jedanaest 8+3=11... Poslanik a.s je klanjao po 11 reakta suneta i nikad više nije klanjao..
Međutim za vrijeme halifeta jednog halife (ne bi da navodim ime jer nisam sigurni koje od ove dvojice pa da pogrešno ne objavimo)uvedeno je da se klanja po (dvadeset) 20 radi sevapa.(dobrih dijela)... jer
su oni klanjali po citavu noc do sabaha i tako 11 +11 22 rekata

a mi u danasnjem vremenu ne klanjao po citavu noc...
Mi trebamo raditi onako kako kaže Kur¨an i Sunnet (Poslanik a.s).....
TO JESTE 11 rekata


BAJRAM NAMAZ se klanja kada prođe 45 min. od izlaska sunca pa sve do podne namaza. Bajram namaz klanjaju muškarci sunnet važdib a mogu klanjati žene jer i za njih je suunet jer je čino tako Poslanik. a.s...Žene mogu klanjati u kući ali nije obaveza ali lijepo je...
Klanjanje bajram-namaza je propisano prve godine po Hidžri. Bajram-namaz je sunneti muekkede. I Allahov Poslanik je redovno klanjao bajram-namaze i naređivao bi ljudima i ženama da izađu na mjesto klanjanja.
Izlazak žena i djece na musallu
Izlazak iena - bile one udate ili neuda te, stare ili mlade, ili u stanju mjesečnog ciklusa – i djece, prilikom klanjanja bajram-namaza na musalli, ustanovljeno je na osnovu hadisa od Ummu Atijje u kojem ona kaže: 'Naređivano je neudatim ženama i onim u stanju mjesečnog cuklusa da izađu prilikom klanjanja bajram-namaza kako bi prisustvovale dobru i dovi muslimana. One žene u mjesečnom ciklusu izdvojile bi se na posebno mjesto musalle.”(Muttefekun'alejh) Od Ibn Abbasa se prenosi da je Allahov Poslanik, a. s., izvodio svoje žene i kćeri prilikom klanjanja bajram-namaza. (Ibn Madže i Bejheqi)
Također se od Ibn Abbasa prenosi da je rekao: "lzašao sam sa Vjerovjesnikom, a. s., na ramazanski ili kurbanski bajram, klanjao je, zatim održao hutbu a onda je otišao ženama te ih posavjetovao, podsjetio i zapovijedio im da dadnu sadaku. " (Buhari)

DŽENAZA NAMAZ (SAHRANA) klanjaju samo muškarci.. Dženaza namaz se klanja kada se ispraćaju mrtvi., mejt.


DUHA NAMAZ je sunnet i klanja se prije podne sat-pola sata... 2 rekata ili više,,,,d o 8 koliko se moze 2+2+2+2
Nije obaveza ali je lijepo......

Za duha namz Muhammed saws je rekao: " Svako jutro na svaki zglob se treba dati sadaka, svaki tesbih (izgovoreno SubanAllah) je sadaka, svako izgovoreno Elhamdulillah je sadaka, svako izgovoreno La ilahe illallah je sadaka, svaki izgovoreni tekbir- Allahu ekber je sadaka, naredjivanje dobra je sadaka,odvracanje od zla je sadaka, A SVE TO ZAMJENJUJE DVA REKATA DUHA NAMAZA." (Muslim)

Ebu Hurejre r.a. prenosi da nam je Poslanik saws ostavio u vasijjet tri stvari: Da postimo tri dana u svakom mjesecu, klanjamo dva rekata duha namaza i vitr namaz pred spavanje. (Buharija)

ISTIHARA NAMAZ klanjamo kada nešto ne možemo da odlučimo i klanjaom da 2 rekata ili više i zamolimo Allaha da donesemo pravu odluku... Ako nešto odlučimo i klanjamo dva rekata i promjenimo odluku uradimo drugačije kako je ispravno..ili ako nešto odlučimo i klanjamo i ostanemo pri odluci tako odlučimo,,, Da nam Allah bude na pomoći.

Bismillahi RRahmani RRahim!

Istihara dova [u situaciji kada se ne mozemo odluciti za jednu od vise stvari ,uci se poslije istihara namaza s molbom da nam Allah podari ono sto je najbolje za nas]

Allaahumme inni astehiruke, bi ‘ilmike, ve astakdiruke, bi kudretike, ve es’eluke, min fadlikel-azim. Fe inneke takdiru, ve la akdiru, ve ta’lemu, ve la a’lemu, ve ante allamul - gujub.

Allaahumme in kunte ta’lemu, enne hazel-amre (ovdje navesti murad - želju), hajrun lii, fi dinii, ve dun-jaje, ve akibeti emrii, adžilihi, ve adžilihi fe kad-dirhu lii, ve jessir hu lii, summe barik lii fihi.

Ve in kunte te’lemu, enne hazel-emre (ovdje navesti murad - želju), šerrun lii, fii dinii, ve dun-jaje, ve akibeti emrii, adžilihi, ve adžilihi, fas rif-hu annii, ve as rif-nii anhu, ve kad-dir, lil hajre, ejnema kane summe red-dinii, inneke ala kulli šej-in kadir.

Na bosanskom prevodu:

”O Allahu, ja trazim Tvoju uputu – Tvojim znanjem, trazim mogucnost izbora, Tvojom snagom, i molim Te za Tvoju dobrotu. Ti imas moc, a ja nemam. Ti znas, a ja ne znam. Ti si Onaj koji zna skriveno. O Allahu, ako je u Tvom znanju, ovaj moj murad (navesti ime murada – zelje) dobar za mene i na dunjaluku i na ahiretu, za moju vjeru, moj zivot i moje poslove, onda mi to propiši, olakšaj mi, i podaj mi bereket u njoj. A ako je u Tvom znanju (moj murada – želja) losa po mene i moju vjeru, moj zivot i moje poslove na dunjaluku i ahiretu onda me udalji od nje, (i nju od mene), i podaj mi dobro gdje god se to nalazilo, i zadovolji me sa time. Amin ja Rabbi. “


NOĆNI NAMAZ je sunnet i jako bitan i koristan. Može se klanjati cijelu noć ili najkorisnije je u zadnjoj treći noći to je otprilike pola sata prije zore.. Možemo klanjati rekata pa do jedanest računajući tri rekata vitra ili jedan rekat
2+2+2+2+2+1 ili samo 2 ili samo 2+2 po zelji do 11. Ne treba se opterećavati i nije bitno da li smo klanjali 2 ili 6 rekata,, ,bitno je iskreno da to učinimo...
Allahova tada je Milost neizmjerna u zadnjoj trećini noći,, Kad klanjamo noćni namaz na sedždi molimo Gospodara šta želimo i sigurno nećemo biti odbijeni ali treba strpljenja...
Ako tražiš oprost Allah oprašta,, Ako nešto tražiš Allah udovoljava samo ne čini širk (ne prepisuju mu druga u pokornosti).

nocni namaz je dobrovoljan (nafile) namaz koji se klanja od posle jacije pa do pred sabaha.

Uzviseni Allah je ovaj namaz spomenuo u Plemenitom Kur'anu gde kaze:-"Bokovi njihovi se postelja lisavaju i oni se Gospodaru svome iz straha i zelje klanjaju, a dio onoga sto im Mi dajemo udjeljuju."(Es-Sedzda-16)

Isto tako, Uzviseni Allah kao jedna od najbitnih i najboljih osobina dobrocinitelja (muhsina) koje su radili, objasnjava nam da je to nocni namaz pa kaze:

-"Nocu su samo malo spavali i u praskozorje oprost od grijeha molili."(Ez-Zarijat-17-18)

prenosi se od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:-"Poslije propisanih (tj. farz) namaza, najbolji namaz je nocni namaz."(Prenosi ga Muslim).


TEHIJJETUL-MESDZID
je namaz koji se klanja prilikom posjete nekoj dzamiji, sto se cini iz postovanja prema toj dzamiji u ime Allaha dz.sh.
KLANJA SE dva rekata.